Toujeo

Atsiranda cukraus kiekio kraujyje padidėjimų ir sumažėjimų?

Fizinė veikla ir laisvalaikis

  Fizinė veikla ir diabeto kontrolė

Fizinė veikla ir diabeto kontrolė

Fizinė veikla yra naudinga jūsų sveikatai: ji padeda gerinti fizinę ir psichologinę būklę. Taigi neignoruokite jos. Nedvejokite, pasitarkite apie tai su savo gydytoju ir susiraskite labiausiai jūsų fizinei būklei ir pomėgiams tinkamą fizinę veiklą.

Noriu pradėti

  • Reguliari fizinė veikla naudinga visiems, o dar labiau – diabetu sergantiems žmonėms. Kodėl? Todėl, kad ji gerina jautrumą insulinui, dėl to kūnas tinkamai pasisavina angliavandenius ir riebalus. Taip fizinė veikla padeda geriau valdyti cukraus kiekį kraujyje.
  • Kodėl gi nepradėti nuo lengviausios veiklos? Nuo ėjimo! Pradėti galite iš karto. Eiti galite kiekvieną dieną, bet kokioje situacijoje ir bet kuriuo metu. Pasinaudokite kiekviena proga – jų begalės!

  • Vaikščioti nėra sunku... tereikia apie tai pagalvoti. Tačiau kad ėjimas išties būtų naudingas, reikia vaikščioti bent 30 minučių per dieną. Be to, galite ėjimo laiką padalyti dalimis ir vaikščioti skirtingu metu. Rezultatas dėl to nenukentės. Tačiau stenkitės vaikščioti kiekvieną savaitės dieną.
  • Manote, kad 30 minučių greito ėjimo per dieną yra sunku? Trūksta laiko? O gal greitai uždūstate? Štai jums naudingas patarimas: pradėkite nepersitempdami, pamatysite, kad kasdien bus vis lengviau ir jūsų fizinė būklė gerės. Pirmąsias dienas vaikščiokite 10 minučių, vėliau – ketvirtį valandos ir t. t.

Žinoma, yra ir kitokios fizinės veiklos: darbas sode, važiavimas dviračiu, plaukiojimas ir pan. Visos šios veiklos taip pat naudingos sveikatai ir kūno formoms. Be to, jos teikia malonumą ir ramina. Puikus būdas sujungti naudą ir malonumą!

     

Kokią sporto šaką rinktis?

Diabetu sergantys asmenys gali rinktis visas sporto šakas. Labiausiai rekomenduojamos sporto šakos yra tos, kurios reikalauja fizinių pastangų (važiavimas dviračiu, plaukimas, ėjimas ir pan.). Nerekomenduojamos sporto šakos yra variklinių priemonių sportas, kovos menai, asmeninės sporto šakos (alpinizmas, kovos, imtynės, skvošas ir pan.). Jei turite antsvorio, patariame pradėti nuo sporto šakų, kurioms reikalingos palaikomosios priemonės, pvz., plaukimo ar važiavimo dviračiu, nes jos mažiau apkrauna sąnarius. Šiuo klausimu pasitarkite su savo gydytoju.

Sportuoti galite be kliūčių:

  • jei esate jauni ir reguliariai sportuojate mokykloje ar kitur;
  • jei esate vidutinio amžiaus suaugęs asmuo ir visuomet sportavote ir neturite antsvorio ar diabeto komplikacijų.

Sporto įtaka glikemijai ir jūsų gydymo pritaikymas

Užsiimant fizine veikla jūsų kūnas vartoja daugiau gliukozės. Tai gerina insulino veikimą net po veiklos praėjus kelioms valandoms. Jei gydotės insulinu, praėjus vienai ar dviem valandoms po veiklos egzistuoja realus hipoglikemijos pavojus. Pasitarkite su gydytoju, ar nevertėtų prieš fizinę veiklą:

  • sumažinti insulino dozę;
  • papildomai suvalgyti lėtai pasisavinamų angliavandenių, pavyzdžiui, gabalėlio juodos duonos.

Insulinu gydomų pacientų gydymo pritaikymas

Tikslias normas nurodyti sudėtinga. Kalbėsime tik apie bendruosius principus:

  • Pritaikyti gydymą bus lengviau, jei vaistus švirkšitės reguliariai ir reguliariai matuositės cukraus kiekį kraujyje.
  • Mažinkite insulino dozę atsižvelgdami į fizinę apkrovą.
  • Kalbant apie insulino injekcijos vietą, pagalvokite apie veiklą, kuria užsiimsite, nes poodinė insulino injekcija ties aktyviu raumeniu padidina insulino poveikį ir taip sudaro palankias sąlygas hipoglikemijai. Taigi dviratininkas nesišvirkščia insulino į šlaunį, o teniso žaidėjas – į ranką! Dažniausiai geriausia vieta yra pilvas.

DĖMESIO!

Jei norite užsiimti intensyvesne fizine veikla nei ėjimas ar pradėti sportuoti, arba jūsų aukštas kraujospūdis, ar turite širdies problemų, prieš užsiimant fizine veikla pasitarkite su savo gydytoju.

 

SALT.DIA.19.04.0155 | Patvirtinimo data: 2019 m. balandžio mėn.

  ATOSTOGOS IR DIABETAS – KĄ VERTĖTŲ PRISIMINTI?

ATOSTOGOS IR DIABETAS – KĄ VERTĖTŲ PRISIMINTI?

Parengė gydytoja endokrinologė Vaida Kakariekienė

Respublikinė Panevėžio ligoninė

 

Sunkiai ir įtemptai dirbote visus metus. Ir pagaliau - atostogos - ilgai lauktos ir planuotos. Atostogaujate Jūs, bet Jūsų liga, deja, ne. Tikriausiai ilsėsitės su šeima, tad labai svarbu, kad Jūsų liga nesugadintų poilsio ir jiems. Taigi, keletas patarimų:

Jei gydotės insulinu, dažniausiai kylantis klausimas - ar nebus problemų dėl jo transportavimo. Kalbėjausi su keletu aviakompanijų - nėra specialių reikalavimų iš jų pusės. Bet pasaulis margas, dėl to:

 

Toliau - apie atostogų pobūdį.

   

Atostogas planuojate prieš pusmetį. Kodėl nesusiplanavus ir sąlygų savo gerai sveikatai?

 

Koks atostogų tikslas?  Grįžti pailsėjus kartu su laiminga šeima. To Jums ir linkiu.

SALT.DIA.18.06.0219 | Patvirtinimo data: 2018 m. birželio mėn.